Lid/Vrijwilliger worden

Bedankt voor de interesse in onze Scoutinggroep!

Met onderstaande informatie kunt u uw kind aanmelden. Dit is al mogelijk wanneer een kind net geboren is.
Een kind kan echter pas lid worden vanaf 6 jaar. Tot die tijd komt uw kind dus op de wachtlijst

We zijn een erg gewilde Scoutinggroep wat betekend dat de wachtlijst over het algemeen lang is. Het is normaal om voor de Welpengroep 2 jaar op de wachtlijst te staan. Soms is het korter, soms ook langer.
Vooral de vrijdagavondgroep van de Welpen is een volle groep.
Een kind vanaf 10 jaar stroomt door naar de Scouts waar over het algemeen geen wachtlijst is.

Graag ontvangen wij, bij interesse, per mail de volgende informatie van uw kind zodat we hem/haar op de wachtlijst kunnen plaatsen:

Naam kind:
Geboortedatum:
Adres:
Telefoonnummer:

Mailadres:
Daarbij ook graag een eventuele voorkeur voor een bepaalde groep:
Welpen vrijdagavond (18:30 – 20:30 uur) óf zaterdagmorgen (10:00 – 12:00 uur)
Scouts woensdagavond (18:30 – 19:15 uur)
Explorers donderdagavond (18:45 – 20:30 uur)

Bovenstaande informatie graag sturen naar: wachtlijst@scoutingdreumel.nl

Zodra uw kind aan de beurt is om in te stromen ontvangt u een mail met daarin een uitnodiging om vrijblijvend 4x proef te komen draaien.

Zijn deze 4x goed bevallen en wil uw kind lid worden, dan ontvangt u een officieel inschrijfformulier. Hiermee wordt uw kind automatisch ook ingeschreven bij “Scouting Nederland”.

Voor overige vragen kunt u mailen naar: info@scoutingdreumel.nl

Vrijwilliger worden

Scouting de Paulus is een vrijwilligersorganisatie waarbij voor iedereen een uitdaging ligt. Dit kan als leiding, maar ook op een andere manier. Als kleinschalige organisatie zijn er veel mogelijkheden, dus als je contact met ons op neemt kijken wij graag met je mee wat jij kunt betekenen voor de scouting!

Ook is leiding worden natuurlijk een mogelijkheid. Iedereen kan in principe leiding worden. Er is geen scouting ervaring vereist. De leiding van Scouting de Paulus is een diverse groep vanaf 16 jaar die graag creatief samenwerken. Dat alles met als doel om de kinderen van Scouting de Paulus unieke ervaringen op te laten doen, waar ze later met een lach op terug kijken.

VOG

Sinds 2013 is het verplicht om binnen onze organisatie een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen. Als je na een paar keer kijken leiding wil worden bij onze organisatie zal je de VOG dus moeten aanvragen. De kosten die hier aan verbonden zijn worden gedekt door Scouting de Paulus.

Scouting Academy

Bij de scouting vinden we het belangrijk dat leiding goed is getraind op tal van gebieden, bijvoorbeeld op het gebied van spel, scoutingtechnieken, ehbo, programmering en het organiseren en draaien van groepsactiviteiten. Dit leer je bij scouting binnen de Scouting Academy.

Het doel van Scouting Academy is dat de vaardigheden die je als vrijwilliger binnen scouting opdoet, ook buiten scouting van waarde zijn. Daarom worden deze vaardigheden, ook wel competenties genoemd, buiten scouting officieel erkend. Zo zorgt scouting ervoor dat je als vrijwilliger vaardigheden opdoet die ook buiten scouting gebruikt kunnen worden en heeft scouting profijt van een gekwalificeerde leiding, want de kwaliteit van het scoutingspel neemt tenslotte een belangrijke rol in binnen scouting in Nederland.Als je leiding wordt is er binnen Scouting Paulus begeleiding om gekwalificeerd leiding te worden.