Contributie

Onze contributie is voor alle speltakken gelijk, namelijk €165,-, inclusief scoutingkamp. Is scouting iets voor jou, maar twijfel je nog een beetje dan mag je 4x gratis komen meedraaien, voordat je je beslissing maakt.
Onze contributie is bijzonder laag, zodat scouting de Paulus voor een ieder laagdrempelig is. Dit komt mede door een aantal succesvolle acties die wij jaarlijks doen, zoals bijvoorbeeld oliebollen verkopen met de Carnaval en twee keer per jaar oud ijzer ophalen.

Uniform

Het dragen van een uniform, is bij Scouting de Paulus, net als bij de meeste scoutinggroepen gebruikelijk. Robert Baden-Powell sloot hiermee aan bij de gedachte dat iedereen gelijkwaardig is. Het uniform neemt eventuele door kleding zichtbare verschillen weg. Bij inschrijving geven wij informatie over de aanschaf voor het uniform van Scouting de Paulus.

Gezamenlijke activiteiten

Naast het groepsdraaien per speltak, zijn er ook een aantal gezamenlijke activiteiten, zoals bijvoorbeeld de nieuwjaarsbijeenkomst en de seizoensafsluiting. Maar ook het spectaculaire jaarlijkse scoutingkamp in de meivakantie. Eén week vol bijzondere activiteiten, plezier en leermomenten.

Veiligheid

Binnen Scouting de Paulus vinden we het belangrijk dat leden in een veilige en vrije omgeving kunnen deelnemen aan leuke en uitdagende Scoutingactiviteiten, en dat zij hierbij te allen tijde zichzelf kunnen zijn. Om dit te waarborgen, onderschrijft de gehele vereniging de gedragscode van Scouting Nederland. Als er toch nog zorgen bestaan, of er een onprettige situatie heeft opgetreden, neem dan contact op met onze vertrouwenscontactpersoon.

Vertrouwencontactspersoon: Gerina van der Sijs
Vertrouwenspersoon@scoutingdreumel.nl

Sociale Veiligheid

Sociale veiligheid betekent dat leden zich beschermd weten en voelen tegen grensoverschrijdend gedrag in de vereniging. Onder grensoverschrijdend gedrag verstaan we het overschrijden van normen (gedragscode) en de wet.

Samen met Scouting Nederland werkt Scouting de Paulus actief mee aan de bescherming van alle leden op lokaal, regionaal en landelijk niveau. Bewustwording en preventie zijn belangrijke elementen die bijdragen aan een sociaal veilige omgeving.

Als er sprake is van een calamiteitensituatie, zoals grensoverschrijdend gedrag, een ongeluk of een sterfgeval, staan de bestuursleden van de vereniging, of onze contactpersoon voor je klaar. Hiernaast kan je ook via het team Sociale Veiligheid van Scouting Nederland altijd contact opnemen met het landelijk opvangteam. Dit team bestaat uit landelijk vrijwilligers die groepsbesturen adviseren over hoe ze hiermee om kunnen gaan. Deze vrijwilligers zijn ervaren in de hulpverlening en hebben veel ervaring met dit soort situaties. Zij verwijzen Scoutinggroepen indien nodig door naar de juiste instanties.

Het team Sociale Veiligheid van Scouting Nederland is 24 uur per dag te bereiken (na kantoor tijden via een bereikbaarheidsdienst) op 033 496 09 11 of via de e-mail: socialeveiligheid@scouting.nl.